Returer & Återbetalning

1. Ångerrätt & Returer

Enligt svensk lag har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan. För att vara berättigad till retur måste varan vara oanvänd, i originalförpackning och i samma skick som du mottog den.

Så returnerar du en vara:

  1. Kontakta vår kundtjänst på info@elne.se och ange ditt ordernummer samt anledning till returen.
  2. Vi skickar returadress och vidare instruktioner.
  3. Du ansvarar för returkostnaden, såvida varan inte är defekt eller felaktig.
  4. När vi mottagit och inspekterat varan, bekräftar vi din retur och hanterar återbetalningen.

Observera: Vi återbetalar endast kostnaden för själva varan vid en retur. Fraktkostnaden återbetalas inte, oavsett anledning till returen. 


2. Återbetalning

När din retur är godkänd behandlas återbetalningen inom 5-10 arbetsdagar. Återbetalningen sker via samma betalningsmetod som användes vid köpet.

Om du inte fått din återbetalning efter 10 arbetsdagar, kontakta oss på info@elne.se.


3. Reklamation av defekt eller felaktig vara

Om du fått en skadad eller felaktig produkt, kontakta oss inom 48 timmar efter mottagandet och skicka med bilder på produkten och förpackningen. Vi ersätter varan eller erbjuder återbetalning.


4. Fraktkostnader för returer

  • Kunden står för returkostnaden vid ångerköp.
  • Vid defekt eller felaktig vara står vi för fraktkostnaden.

Om du har några frågor, tveka inte att kontakta oss på info@elne.se.